Servisní intervaly
Pro lepší přehled o životnosti dílů a spotřebních součástek.
Pro lepší přehled o životnosti dílů a spotřebních součástek.
Originální kola na Velorex 350/16 jsou kola z Kejvačky.
Na základě poměrně bohatých zkušeností odmítám lít to, co zrovna na pumpě seženu, tedy olej si vozím svůj odzkoušený a napočítaný na přibližnou kilometráž trasy + rezervu.
Přibližný obsah našeho Velorexu na cestách i s odkazy na konkrétní odzkoušené a funkční produkty. Dají se i zakoupit na daném odkazu a podpořit nás :)
Přibližný obsah našeho Velorexu na cestách i s odkazy na konkrétní ozkoušené a funkční produkty. Dají se i zakoupit na daném odkazu a podpořit nás :)
Stan s předsíňkou - aby bylo kde složit hlavu. Předsíňka je super, vejdou se tam na noc rozložené židličky, nádobí, voda a vše čemu nevadí vlhkost. Vejde se do předního kufru.
Židličky - 2 malé skládací židličky 36x13x11cm. Je to malinký balíček, lehký a úžasně pohodlné. Když vybalíme a složíme židličky všichni s úsměvem kroutí nevěřícně hlavou :).
Spacáky - Máme obyčejné spací pytle nic extra a zatím bohatě stačí. Vejdou se do předního kufru.
Karimatky - samo nafukovací (které dofouknete 5 dechy). Jsou malinké po sbalení 22x26cm, lehké, měkké a krásně izolují. I ty nacpeme do předního kufru.
Plachta na Velorex - perfektně ušitá přesně na míru. Nemusíme řešit ranní rosu, v noci déšť a nepoutá pozornost podnapilých spolu táborníků. Vozíme pod sedačkou spolujezdce.
Boty a sandále- rádi děláme túry na zajímavých místech, proto vozíme trekingové boty. Jsou sice objemnější ale pohodlné a hlavně bezpečné na skály. Většinou se poskládají do předního kufru ale často je máme vmáčklé pod síťkou vzadu na platu.
Špunty do uší - na delší cesty jezdím špunty v uších. Zjistil jsem, že když máme naložené zadní plato, je utěsněno a odizolováno velmi dobře. Pokud jsem prázdný vzadu, tak je to hodně příjemné, slyším vše ale otravné zvuky nejnižších a nejvyšších kmitočtů je utlumen. Nebolí mě hlava a slyším když vylezu ven a to je fajn :).
Olej- jezdíme jenom bel-ray polo syntetiku. Vozíme na celou expedici 1L cca na 600 km, tedy klidně 7 i 8 litrů. Namačkáme je do předního kufru kam se dá a jednu mám v zástěře pod volantem na tankování.
Kanystr- vzal jsem ho poprvé s sebou až na Balkán. Na delší cesty se hodí a přiznám se že ta jistota rezervy je příjemná. Zatím jsem ještě nikdy nikde nezůstal viset ale na výpary jsem jel už mockrát. Vozím 2,5 L tento a mám do pod nohama spolujezdce přivázaný gumycukem kolem baterky. Je tam chladněji, těsní a ani nesmrdí.
Střecha - vozíme 2. Máme originál když prší a pak letní, která má jen strop, tu jezdíme nejraději nebo úplně kabrio. Střechu i s okny vozíme v obalu na dnu zadního plata ( tašky položeny na nich).
Okna - sice vozíme ale už opravdu dlouho jsme je nevyndaly. V dešti téměř nepomůže a je špatně vidět a hodně se mlží. Vozíme v obalu u střechy.
Oblečení - 2 tašky cca 2x 40litrů, vozíme na platu vzadu.
Vidlice na opékání buřtů - teleskopické a geniální vynález
V taškách krom oblečení máme - nerezové hrníčky, termosku, čelovku, světlo do stanu, plynový vařič s kartuší , ešus, vývrtku s otvírákem, příbory, nůž, sůl a cukr v perfektním udělátku, káva, čaj, instantní jídlo, voda, nafukovací polštáře, české pivo a bonbony jako dary/ odpustky.
Nářadí -
Díly -
powerbanky
Vyzkoušeli jsme už kde co a rozdíl je opravdu znát. Od kouřivosti, přes karbonování až po výkon. Na základě těchto zkušeností odmítám lít to, co zrovna seženu, tedy vozím sebou svůj napočítaný + rezervu. Nyní už jezdíme jenom Bel-ray SL-2 polosyntetiku, sice moc nevoní ale téměř nekouří, po karbonu ani vidu a zvýšený výkon je opravdu znát, což bych nikdy nevěřil, kdybych opakovaně neotestoval změnou na jiný. Dříve jsem jezdil poměr předepsaných 1:50 ale netrvalo dlouho a pochopil jsem, že to není dost. Nyní jezdíme 1:40 a pokud jedeme Alpy či jinou vraždu dávám 1:30 / 1:35. Vůbec nechápu, že ho lidi lejí od oka ne jen tak dle měrky na flašce. Já mám aplikaci v mobilu, zadám si poměr a kolik litrů natankuji. Mám hned ,přesně spočítáno bez práce a hlavně bez hloupé chyby. Mám stařičkou flašku s malou přepadovou nádobkou v jednom, vytlačím stiskem do přepadové kde jsou rysky a mám přesně, čistě a rychle odměřeno. Myslím, že zadření a přehřívání se dá tímto snadno předcházet. Určitě ne vždy ale jsem skoro přesvědčen, že víc jak polovina záděrů je špatným olejem ale hlavně řidičem - nepřesnost a ignorování poměru mazání.
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est.
Eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur adipisci velit sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem ut enim ad minima veniam.